Op voorraad

FILANTE SLR

Filante SLR een high-end aërodynamische en licht gewicht racer als evolutie van de Cento10PRO en de 0 SLR. Een extreem lichte aërodynamische fiets die aanzienlijk is verbeterd in de stijfheid/gewicht verhouding (STW). Wilier heeft dezelfde materialen en technieken gebruikt als bij de Wilier 0 SLR maar heeft door het aanpassen van de buisvormen de aerodynamica verbeterd. De profs van Astana Pro Team en Total Direct Energie hebben de fiets getest en hun feedback gegeven.

 5.000,00

GROEPSET + WIELEN (SCHIJFREM)

Selecteer de gewenste afmontage

Artikelnummer: E103 Categorieën: ,

Filante SLR een high-end aërodynamische en licht gewicht racer als evolutie van de Cento10PRO en de 0 SLR. Een extreem lichte aërodynamische fiets die aanzienlijk is verbeterd in de stijfheid/gewicht verhouding (STW). Wilier heeft dezelfde materialen en technieken gebruikt als bij de Wilier 0 SLR maar heeft door het aanpassen van de buisvormen de aerodynamica verbeterd. De profs van Astana Pro Team en Total Direct Energie hebben de fiets getest en hun feedback gegeven.

Aerodynamica

De meetwaarden die zijn opgenomen in de windtunnel zijn uitgebreid met die meetgegevens die men tijdens een tocht ervaart. Dus naast de typerende windtunnel-gegevens zijn ook de turbulentie-waarden uit de echte wereld bij het ontwerp meegenomen. Denk hierbij niet alleen aan zijwind maar aan de turbulentie in het peloton. Maar ook aan invloeden van de wind tijdens het accelereren, bij het nemen van een scherpe bocht e.d. als de fiets niet in een ideale rechte positie is. Dit heeft geresulteerd in een herontwerp van de buisprofielen. Niet alleen die van de voor- en achtervork maar ook de onderbuis en het balhoofd. Zo zijn alle scherpe hoeken aan de achterzijde ervan afgerond waardoor de luchtverstrooiing achter het buisprofiel aanzienlijk verminderd is. Verder heeft men de binnenzijde van de voorvork met 7 mm verbreed waardoor de wielen meer ruimte hebben gekregen en de lucht vrij kan doorstromen.

Licht gewicht

De geoptimaliseerde buisprofielen van de Filante SLR brachten nog een extra voordeel. Door de afgeronde hoeken is er minder HUD-MODE carbon en Liquid-Crystal Polymer hars nodig. Hierdoor ontstaat een aanzienlijke verbetering in het gewicht, zo weegt het ideale frame nu slechts 870 gram.
Door het gebruik van verschillende soorten carbon een juiste vezel-positionering en constructietechnologie is een hoog niveau aan gewicht / stijfheid verhouding bereikt. De STW is zo met 12,5% verbeterd, een lager totaalgewicht in vergelijking met de uitzonderlijke hoge stijfheid. Het monocoque stuur is gemaakt van hetzelfde carbon als wat is gebruikt bij de Wilier 0 SLR. Al deze verbeteringen zijn duidelijk merkbaar bij de stuurprestaties en de veiligheid bij het rijden met hoge snelheden.

Geometrie

Doordat de balhoofdbuis niet meer afgeschuind is, kunnen er tot 35 mm opvulringen (spacers) gemonteerd worden om het stuur te verhogen. Door de combinatie van framematen, stuurmaten en opvulringen, kunnen 240 verschillende maatvoeringen geleverd worden. Alles zonder maatoverlappingen. Er zijn ook nog twee verschillen de zadelpennen, met 15 mm of 0 mm setback beschikbaar.
De afstand tussen het midden van de trapas en het midden van het stuur, ACCU-FIT genaamd, bepaald de zithouding op de fiets. Een belangrijk gegeven dus en daarom uitgebreid in keuze beschikbaar.
Het basis frame is in zes maten beschikbaar. De buizen hebben per framemaat verschillende afmetingen om zo een consistente stijfheid, kwaliteit en comfort te bieden onafhankelijk van de maat.

Italworks beschikt over een Bike-Fitting systeem en kan zo uw lichaamsmaten perfect vertalen naar een juiste, effectieve en prettige zit.

Sturen en geïntegreerde kabels

Het carbon monocoque Filante-stuur is licht van gewicht (350 gram voor de maat 101 x 42 mm). Rem- en derailleurkabels zijn volledig geïntegreerd. Zij worden door het stuur en de stuurpen naar de binnenkant van het frame geleid. Het stuur is eenvoudig van ontwerp voor en heeft zo een maximale grip-ergonomie.

Easy-Fit spacers

De opvulringen tussen het balhoofd en het stuur zijn gemaakt van een zeer stijf composiet materiaal, met speciale ruimtes voor de kabeldoorvoer. Ze bestaan uit twee delen die in elkaar grijpen zo kan men ze monteren en demonteren zonder de kabels los te maken.

 

SPEED RELEASE THRU AXLE SYSTEM

Voorzien van het Mavic Speed ​​Release Thru Axle System waarmee een wiel snel uit het frame kan worden genomen. Hierbij hoeft de as niet volledig uit de wielnaaf te worden getrokken waardoor de wiel-wisseltijd enorm wordt gereduceerd. Gemiddeld 7 seconden sneller als bij een conventioneel Thru Axle System waarbij de gehele as wel geheel uitgenomen moet worden.

filante_perni_pass_v2zero slr dc_5

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “FILANTE SLR” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Andere suggesties…