Beschikbaar via nabestelling

Wilier Cento10 Hybrid

De Cento10 Hybrid is de racefiets met trapondersteuning die een nieuwe, zeer hoge standaard in dit fietssegment zet. Er zijn vele aspecten waarop deze fiets hoger scoort dan de overige: aerodynamica, gewicht, totale integratie van bediening, rijveiligheid om er een paar te noemen.
EurobikeTrofeeTijdens de onlangs gehouden toonaangevende Eurobike beurs is deze fiets als beste innovatie gewaardeerd.

Let op, onderstaande is een frame vanaf prijs. Neem contact op voor een offerte.

 

 7.900,00

Artikelnummer: E012 Categorieën: , Tags: ,

cento10_hy_gsl17_1cento10_hy_gsl17_2cento10_hy_gsl17_4

De Wilier Cento10 Hybrid is de racefiets met trapondersteuning, die een nieuwe, zeer hoge standaard voor deze categorie aangeeft. Er zijn zo veel aspecten waarop deze fiets hoog scoort. Op aerodynamica, de totale integratie van bediening, gewicht en een grotere rijveiligheid om er maar een paar te noemen.
Met de Wilier Cento1 Hybrid, is al een hoog kwaliteitsniveau bereikt op het gebied van trapondersteuning bij racefietsen. Nu, met de Cento10 versie is er een niveau van kwaliteit bereikt die tot voor kort onvoorspelbaar bleek. Door het niveau van integratie van de bediening zult u uw voorstelling van een traditionele racefiets totaal moeten bijstellen.

Lichtgewicht
cento10hybrid_dc_1Hoewel gewicht in de e-bike wereld tot voor kort geen probleem was, is het nu een item wat naast de prestatie en de gebruiksvriendelijkheid mede de kwaliteit bepaald. Van de Cento10 Hybrid is het gewicht van het frame met 7% verminderd*. Door het geïntegreerde monocoque Alabarda stuur en een lichtgewicht frame is het gewicht van bijvoorbeeld de top-configuratie slechts 10,5 kg.
Door het gewicht van de fiets naar beneden te brengen wordt er 4,5% van het vermogen van de batterij bespaart. Dit bespaarde vermogen komt nu ten goede aan de beschikbare capaciteit die kan worden ingezet gedurende de rit.
* Vergeleken met een Cento1 Hybrid.

Totale Integratie
cento10hybrid_dc_5Net zoals bij de overige racefietsen van Wilier zijn bij de Cento10 Hybrid alle kabels geïntegreerd in het frame en het stuur. Dit is niet alleen gedaan om de fiets een slanker uiterlijk te geven maar ook om de aerodynamica te verbeteren. Door de integratie van alle kabels heeft men ook de afmetingen van de framebuizen kunnen verkleinen. Kleinere volumes en kleinere oppervlakte resulteert in een verbetering met 8% in aerodynamica ten opzichte van zijn voorganger de  Cento1 Hybrid.

 

Onboard Intelligentie
cento10hybrid_dc_4_bisDe Cento10 Hybrid aan boord intelligentie stelt rijders in staat hun grenzen vast te stellen en te overwinnen. Het helpt de fietser precies op het juiste moment wanneer het nodig is. Er zijn verschillende opties voor het gebruik en beheer van het systeem. Het eenvoudigste is het gebruik van alleen de iWoc controller. Door middel van de verlichte drukknop schakelt de rijder de ondersteuning in en uit en regelt het niveau ervan.
Zij die een uitgebreidere interactie met het systeem wensen kunnen dit via hun smartphone en de EBIKEMOTION app. Te downloaden in de AppStore of via PlayStore. Zo kan men de volledige functies en mogelijkheden van het systeem benutten. De nieuwe versie X35 + van het EBIKEMOTION systeem maakt gebruik van de ANT + communicatieprotocol. Hierdoor kan communiceren met de meest populaire Garmin en Polar apparaten.


Nieuwe configuratie van het bracket

cento10_hy_gsl17_2Na de nodige onderzoeken heeft men de vorm van het bracket kunnen verbeteren. Zo zijn bij de Cento10 Hybrid de Q-factor en de afmetingen gelijk aan die van de Cento10 PRO.
Dankzij de aanpassingen van de bracket is ook de dichtheid van het oplaadpunt verbeterd. In vergelijking met de vorige uitvoering is de oplaadconnector van de Cento10 Hybrid onder een hoek van 60 ° met de bovenbuis gemonteerd. Dus bij regen of als er water op de connector komt vormt dit geen gevaar voor het elektrische systeem.

 

Verhoogde rijveiligheid
cento10hybrid_dc_5_bisDe rijveiligheid is met het verbeteren van de iWoc knop aanzienlijk verhoogd. Deze knop is nu middels een beugel op het stuur geïnstalleerd waardoor men deze kan bedienen zonder de handen van het stuur te nemen. Bij de Cento10 Hybrid kan men nu de ondersteuning bedienen en de accucapaciteit controleren zonder de handen van het stuur te halen. Bij het vorige model was deze knop nog op de bovenbuis geplaatst en moest men een hand van het stuur nemen voor de bediening ervan.

 

 

Geometrie van de Wilier Cento10 Hybrid

Cento10Hy_Geo

Cento10Hy_GeoTable

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Wilier Cento10 Hybrid” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *