Op voorraad

0 SLR

Wilier Triestina zet weer een stap vooruit in het technologische en stilistische innovatieproces en voegt Zero SLR toe aan het race assortiment van producten die zijn ontworpen om zelfs de steilste hellingen te nemen. Het nieuwe Zero SLR raceframe is geheel naar wens af te monteren. Informeer bij ons naar de mogelijkheden. Verkrijgbaar in 5 verschillende kleuren.

 7.200,00

GROEPSET + WIELEN (SCHIJFREM)

Selecteer de gewenste afmontage indien u de SCHIJFREM variant wilt bestellen

Artikelnummer: E100 Categorieën: ,

Wilier Triestina zet weer een stap vooruit in het technologische en stilistische innovatieproces en voegt Zero SLR toe aan het race assortiment van producten die zijn ontworpen om zelfs de steilste hellingen te nemen.

VORK

Zelfs de voorvork is veel lichter, met een gewicht van slechts 340 gram,  in de mat zwart/wit versie. We hebben de vork een asymmetrische vorm gegeven: de bladen hebben verschillende secties, zoals duidelijk te zien is als je naar de Wilier Zero SLR voorkant kijkt.

We hebben de vorkbehuizing van de remklauw versterkt met een breder gedeelte dan de andere buis. Dit zorgt ervoor dat de vork in staat is om de asymmetrische krachten die door schijfremmen worden gegenereerd in evenwicht te brengen. Tevens met behoud van een uitstekende handling, zelfs tijdens het remmen, zonder fibraties en trillingen.

Om de aerodynamica te verbeteren, hebben we de afstand tussen de vorkbladen en het wiel vergroot. Iets wat we hebben geleerd bij de ontwikkeling van onze Wilier Turbine triatlon- en tijdritfietsen. Dit vermindert de turbulentie die door het wiel en het frame wordt gegenereerd wanneer het in beweging is, en verbetert de aerodynamische waardes.

KENMERKEN VAN DE GEBRUIKTE VEZELS

Ons recept voor een monocoque frame is geheim, net als de ingrediënten die in de koolstoflagen terechtkomen. Voor de Wilier ZERO SLR hebben we gekozen voor vezels van de hoogste kwaliteit, die we de blend HUS-MOD noemen. Deze samenstelling is kwalitatief superieur aan elk ander material, dat Wilier Triestina tot nu toe gebruikte.

Naast de HUS-MOD carbon hebben we ook een zeer resistent meerrichtingsvezelgaas toegevoegd om de stijfheid in alle richtingen te verhogen en Liquid Crystal Polymer geweven om de slagvastheid en de trillingsabsorptie te verbeteren.

STIJFHEID NAAR GEWICHT

De STW (stijfheid/gewicht) van een frame is de verhouding tussen torsiestijfheid en gewicht:
STW (Nm/° / kg) = STW (Nm/° / kg) = torsiestijfheid (Nm/°) / gewicht van het frame (kg)

In carbon frames staan hoge STW-waarden synoniem voor prestaties, dus het is gemakkelijk te begrijpen dat hoge torsiestijfheidswaarden en lage gewichtswaarden de winnende eigenschappen zijn als het gaat om kwaliteit. Meestal hebben we de neiging om materiaal toe te voegen om de stijfheid van een frame te verhogen, waardoor het gewicht van het frame toeneemt. Maar als u het gewicht wilt verminderen, loopt u het risico dat de stijfheid en daarmee de veiligheid en de handling in het gedrang komt.

Op de ZERO SLR zijn we er dankzij de mix van koolstoffen, de unieke positionering van de vezels en de constructive technologie in geslaagd om het hoogste niveau van zowel gewicht als stijfheid te bereiken, waardoor we de STW-waarde van onze vorige Zero.7- en Zero.6-modellen met 24% hebben overschreden.

Wilier Zero SLR Geometry Chart

GEÏNTEGREERD ZERO CARBON AEROSTUUR

Een van de trends die het meest gewaardeerd wordt door fietsfabrikanten en het grote publiek is de zoektocht naar extreem strakke lijnen. Al in 2016 is Wilier Triestina op deze weg begonnen met Cento10AIR (wij waren een van de eerste fietsfabrikanten ter wereld die dit deden), waarbij de remkabels en de schakelkabels in het in het frame geïntegreerde monocoque-stuur werden gestoken. Met de Zero SLR zijn we nog verder gegaan en hebben we de totale integratie met het lichtste frame, vork en stuur ooit gecombineerd. We hebben alle elementen opnieuw ontworpen en ontwikkeld om integratie mogelijk te maken: Het geïntegreerde stuur, composiet spacers en het gedeelte van de balhoofdbuis van het frame. Laten we ze hieronder in detail bekijken.

Het nieuwe geïntegreerde Zero Carbon monocoque stuur is niet alleen zeer licht van gewicht (330 gram voor de maat 100×42), maar bevat ook de rem- en schakelkabels die naar de binnenkant van het frame geleid worden. Het heeft een zeer eenvoudig ontwerp met afgeronde lijnen voor maximale gripergonomie. Het ontwerp van de balhoofdbuis in combinatie met de speciale lagerafmetingen maakt het mogelijk dat de kabels in het frame kunnen schuiven wanneer ze uit de holte van het carbon monocoque-stuur komen. De onderbuis heeft geen gaten om de kabels in te brengen, dus ze moeten naar binnen glijden. We hebben deze keuze gemaakt om gewicht, integriteit en stijfheid te behouden en om de minimalistische stijl die onze ontwerpers in de ontwerp fase zochten te benadrukken.

SPACERS

De spacers tussen de balhoofdbuis en het stuur zijn gemaakt van een zeer stijf composite materiaal, met een speciale holte voor de kabels. Hun vorm bestaat uit twee delen voor een snelle montage en demontage zonder de kabels van het stuur te demonteren.

De individuele afstandhouders kunnen eenvoudig worden aangepast om de hoogte van het stuur aan te passen of voor onderhoud, zonder de kabels of het stuur zelf te hoeven verwijderen. Hoewel de spacers kunnen worden gedemonteerd, zijn deze extreem stijf op het moment dat ze gesloten zijn.

ACCU-PASSENDE COÖRDINATEN

De juiste positie in het zadel is een van de belangrijkste punten voor fietsers, vooral voor de langere afstanden. Als frame- en stuurfabrikant wilden we de positionering in het zadel analytisch interpreteren, zodat biomechanische specialisten en consumenten een extra instrument in handen kregen. Het is ook belangrijk om te onthouden dat een verkeerde positie in het zadel een negatieve invloed kan hebben op de perceptie van de kwaliteit van de fiets. Wilier Triestina heeft een nieuwe methode ontwikkeld om de perfecte afstelling te bepalen op basis van de grootte van het frame, het aantal spacers en de grootte van het stuur.

We beginnen met de biomechanische waarde van de afstand tussen het midden van de zadel as en het midden van de steunpunte op het stuur (waarden X en Y, de zogenaamde Accu-Fit coördinaten) om verschillende mogelijke configuraties van frame/stuur/spacers te bepalen, zodat we de fietservaring van elke consument optimaal kunnen interpreteren op een Wilier Triestina product.

 

Wilier Zero SLR - Wilier - Prijsoverzicht

ASYMMETRISCHE ACHTERSTE DRIEHOEK

Omdat de kracht overbrenging naar het achterwiel niet mag worden blootgesteld aan fibraties die tevens een verlies aan trap efficiëntie veroorzaken, hebben we een asymmetrische achtervork gecreëerd met een iets scherpere hoek van de achterbrug dan de rechterkant. Dit voorkomt zijdelingse schommelingen door de kracht die de fietser op de ketting uit oefent.

SNELHEIDSONTKOPPELING VIA HET ASSYSTEEM

Een ander nieuw kenmerk is het Mavic Speed Release thru as systeem waarmee het wiel uit het frame kan worden verwijderd zonder dat de as volledig uit de wielnaaf hoeft te worden getrokken. Deze oplossing vermindert de tijd,  die nodig is om het wiel te wisselen aanzienlijk, vooral tijdens wedstrijden.

Om gewicht te besparen (slechts 85 gram per paar) en de stabiliteit van het frame te waarborgen, hebben we gekozen voor de Speed Release : Bij het vastzetten van het wiel, wanneer het optimale aanhaalmoment is bereikt, voorkomt het geïntegreerde besturingssysteem teveel kracht zodat de schroefdraad nooit kan beschadigen en daardoor het frame of de vork kan beschadigen.

ZADELPEN EN KLEM

We hebben een nieuw type carbon monocoque zadelpen ontworpen (met een eigen ontwerp) voor de Wilier Zero SLR. De slanke vorm houdt het gewicht laag en lijkt op de afgeknotte zwaluwstaart profielen van Wilier Triestina’s aerodynamische lijn, zoals de Cento10PRO en Cento10NDR.

De zadelpen is verkrijgbaar met twee geometrieën, de ene met een 0 mm terugstand en de andere met een 15 mm terugstand, die beide compatibel zijn met de Ritchey 1-Bolt zadelpenklem. De zadelpen wordt aan het frame bevestigd met een expander die zich in de horizontale buis bevindt. We kozen deze oplossing vanwege de bijdrage van de expander aan de uitbreiding naar esthetiek en aërodynamica.

De vormgeving van de buizen van verschillende framematen zijn zo ontworpen om een consistente stijfheid, stuur eigenschappen en comfort voor elke framemaat te behouden: Het biedt dezelfde stuur eigenschappen op alle zes de maten. Met name tijdens de ontwerp fase werd een ander deel van de hoofdbuizen gecreëerd, afhankelijk van de grootte, om de torsiestijfheid en stabiliteit van het frame te verhogen, waar nodig.

 

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “0 SLR” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *